Jak řešit na Prestashopu chybu 404 stránka nenalezena – not found?

Blog

V úvodu si pojďme říct, co je to vlastně znamená chyba 404 a proč se těmito chybami zabývat? Chyba 404 -stránka nenalezena (angl. Error 404 – Page not found) je stavový kód http protokolu, který vrací informaci, že zadaná url adresa nebyla nalezena.   Důvodů může být několik:

  • Zadaná url adresa na této doméně nikdy neexistovala
  • Stránka byla zrušena a nemá náhradu
  • Stránka byla přejmenována a majitel webu zapomněl stránku přesměrovat na její novou url adresu.
  • Při přechodu na novou platformu webu, či e-shopu se zapomnělo na přesměrování starých url adres na nové

Jak je z výše uvedeného patrné, generování chyb 404 po zadání neexistující url adresy je správné řešení. Občas se u projektů setkávám s tím, že generování chyby 404 u projektů není nastaveno a na zadané url se zobrazí obsah. Typicky to může být třeba hlavní stránka. To je samozřejmě špatně. V tomto případě by developer měl chybu okamžitě ošetřit. Pokud to u vašeho CMS není možné, uvažujte o změně.

Kde zjistím, jestli můj web nevrací chyby 404?

Pokud na problém nenarazíte sami, nebo vám jej nikdo nenahlásí, je několik sofistikovaných řešení. J

Ideálně se mrkněte do Search Console nebo do Google Analytics.

V Search Consoli najdete přehled chyb 404 zde:

Chyby 404 v Search Console

Výhodou je, že si můžete jednoduše tyto chybové url exportovat do Excelu nebo Google tabulky. Tlačítko pro export najdete na obrázku níže:

Export chyb 404 ze Search Console

Proč řešit chyby 404 na svém webu?

Důvodů je několik. Pokud o chybě víte a opravdu daná stránka zanikla bez náhrady. Je to v pořádku. Pokud  jste stránku nechtěně přejmenovali, je možné, že vám na starou url adresu vedou třeba PPC kampaně . Google Ads pravidelně url adresy zadané v inzerátech kontroluje, a takový inzerát sám zastaví. Sklik ale už tak chytrý není a tam byste zbytečně přicházeli o výkon.

Dalším a to neméně důležitým faktorem je, že můžete přicházet o dobře se zobrazující stránku ve vyhledávání a jejím nepřesměrování tam opět přicházíte o výkon o výkon v organickém vyhledávání.

Jak řešit chyby 404 na Prestashopu?

Prestashop patří k těm inteligentnějším CMS systémům. Jistě Vám neuniklo, že v případě že v případě že přejmenujete kategorii nebo produkt, dochází k vnitřnímu přesměrování staré url na novou.

Nezapomeňte si jen pohlídat, abyste měli nastaveno přesměrování 301. Kde se nastavení nachází, ukazuje obrázek níže:

Nastavení typu přesměrování Prestashop

V případě, že produkt nahrazujete jiným produktem, měli byste na kartě produktu nastavit trvalé přesměrování na alternativní produkt. Nastavení naleznete zde.

Přesměrování u produktu v Prestashopu

Trochu problém je v nastavení kategorií, kde v případě smazání nebo vypnutí kategorie nic podobného nenajdete. Tady si ale v Prestaservisu pomáháme chytrým modulem pro redirekty.

Odkaz na doporučovaný modul najdete zde

Modul má velmi jednoduché ovládání. V základním nastavení vložíte starou URL, poté novou URL na kterou chcete přesměrování nastavit a pak volíte typ přesměrování. Volit můžete z přesměrování 301. 302 nebo 303. V zásadě vždy nastavujeme typ 301.

Modul Prestashop pro přesměrování

Hromadné nastavení přesměrování

Import redirekt in bulk slouží jak už je z názvu patrné k hromadnému přesměrování. Využijete zde export ze Search Console, kde můžete hromadně nastavit redirekt všem URL adresám. V poslední záložce List of created redirects pak najdete seznam všech zadaných URL adres k přesměrování.

Hromadné přesměrování Prestashop

Závěrem bych dodal, že modul máme odzkoušen a je bezproblémový. Vřele tedy doporučujeme.

Pokud vám něco nebylo srozumitelné, nebo budete chtít s nastavení pomoci, stačí se na nás obrátit. Rádi pomůžeme. Email info@prestaservis.cz nebo tel: 777066186

Chce si přečíst více? Podívejte se na všechny články

Pošlete nám zprávu

A my se vám ozveme třeba už za 15 minut

    Nebo nám napište na info@prestaservis.cz
    a volejte na 737 437 683